Ознаке

сутон на просјанском путу, 2013

сутон на просјанском путу, 2013

Прва недеља августа 2013.

Стојанка Раденовић-Петковић

ПОВОДИ

У мом модерном перформансу

“Стари и нови рукописи“

Видим да су се међу мојим песмама

Нашле и многе љубави

Свадбе и рођења и крштења

Добијам од публике разне поруке

МСН и личне и безличне

Листај и читај даље кажу ми

Ја листам све даље и даље

Говорим моје и туђе песме наизуст

Љуте се они што учествују ако застанем

Читај нам све што је записано вичу

Па ја читам и путеве којим ходамо

И муке Танталове наше и спасења

А глас подрхтава од наде и разочарења

На крају рукописа сасвим заћутим

не читам више ни песме ни приче

Смрти се умешале па одајем пошту

И знаним и незнаним и туђим и својим

И народу мом што тихо изумире

Одајем пошту све док се не разиђемо.

_________________________  Стојанка Раденовић-Петковић рођена је у Нишу где је завршила гимназију; студије енглеског језика и књижевности и магистратуру завршила је у Београду. Бавила се питањима миграције а, посебно, очувања и неговања матерњег језика и културе наше деце у иностранству. Од 1994.г. живи и ради у Торонту…

боца, крај просјанског пута, 2013

боца, крај просјанског пута, 2013

_______________________

Друга недеља августа 2013.

Милена Вукоје Стаменковић

СИНУ

Можда ја нисам добра мајка

Устремљујем се понекад

Избезумљујем речима

То је одбрана

Од туге

Од пораза

Дах мој твоме даху

Тежи

Молим се

Док спаваш

Нека добри ветрови

Твоје срце и снове

У добре луке довезу

Крв моја за твоју

И последњу кап би дала

Не веруј моме бесу

Мојој љутњи

Моје време само је радост

Ако је у добру твога времена

Измири све

Покушај да разумеш

Да иза завесе

Читав један свет је

ТИ

__________________    Милена Вукоје Стаменковић: новинар, песник и преводилац. Живи и ствара у Берну,Швајцарска.Пише и објављује на српском и немачком језику.

вреже бундева крај росјансог пута. 2013

вреже бундева крај росјансог пута. 2013

___________

Трећа недеља августа 2013.

Милан Косовић

МОЛБА ЗАДУЖБИНАРУ

(Мудри људи су одувек знали да је њихово само оно што Бога ради дарују другоме)

Пиши ми словима

На непробојној воденој брани

Да их вода не однесе

Пиши ми о малинама

Како су црвене

Пиши ми

О закључаним тишинама

Простри ми та слова

О испраћајима

Нама распетим незнабошцима

Скитницама и контејнерима

Штрајковима и графитима

Маслачцима међ копривама

И  ниочему између свега

А нама остави да оплакујемо

  ______________  Милан Косовић, песник и економиста, Београд

зреле бундеве крај просјанског пута, 2013

зреле бундеве крај просјанског пута, 2013

_________

  Четврта недеља августа

Зорица Јанакова (Зорица Милојевић)

МОЛИТВА

Боже пошаљи неког овуда да прође.
 
Да има руке
Које и загрлиле би
Ако то пожеле.
 
Које не би радије да остану празне.
 
Боже пошаљи неког
Овуда да прође
Да ми ово звере у грудима
Из мрака
Нађе пут.
 
Јер ми се гладној
Ко распуклом плоду врх грања
Дивља привиђа
Чељуст
Место нечијих уста.
 
Јер ми се жедној
Низ грло
Бистри котрља клокот
У овој пустињи.
 

Боже пошаљи неког овуда да прође.

___________ __________ Зорица Јанакова (Зорица Милојевић) у свом писму вели, између осталог: „Иначе, немам објављену збирку песама, у часописима готово да нисам објављивала…..Живи у Јагодини.

___________________________________________________________________

уредник мл

уредник мл

Одабрао сам ове стихове, из пристиглих рукописа током месеца августа 2013 године, и наградио их књигама, које су штампале „Заветине“, или издавачи блиски „Заветинама“. Књиге као награду, награђени аутори могу да преузму директно , уз претходни договор са уредником

Обавештавамо друге ауторе, који су нам слали читаве рукописе, да нам у месецима што следе шаљу 3- највише 5 песама, по свом избору.

 

